Coincidint amb el tancament oficial del curs escolar 2024-2025, la FAMPA Castelló Penyagolosa ha publicat el seu dossier d’activitat, un document que recull els principals reptes, accions i iniciatives dutes a terme per la federació durant aquest any marcat per l’impacte de la nova Llei de Llibertat Educativa i diverses situacions d’emergència.
El curs ha estat especialment intens per a les AFA i per al conjunt de la comunitat educativa. Davant d’un context de gran incertesa, la FAMPA ha liderat accions informatives i reivindicatives per garantir una educació pública, de qualitat, inclusiva i en valencià.
Entre els punts més destacats del dossier, cal remarcar:
La resposta a la Llei de Llibertat Educativa, amb campanyes d’informació, taules rodones, infografies, i acompanyament a les famílies davant d’un procediment de votació que la FAMPA considera confús i pedagògicament invàlid.
L’organització de més de 110 formacions gratuïtes dirigides a famílies, juntes directives i públic en general, amb una oferta que ha combinat formació presencial i en línia sobre temes com coeducació, ús de tecnologies, assetjament escolar o salut emocional.
La mobilització solidària davant la DANA, que va afectar greument diverses escoles del territori. La FAMPA va coordinar la recollida de material, el suport emocional i la intermediació amb l’administració per garantir la continuïtat educativa en condicions dignes.
L’impuls de la comunicació i la presència pública, amb més de 50 notes de premsa enviades, una presència activa a xarxes socials i mitjans de comunicació, i l’enfortiment del butlletí setmanal dirigit a les AFA federades.
La defensa dels drets humans, amb posicionaments clars davant la crisi educativa i humanitària a Gaza, i l’adhesió al manifest “PROU. Aturem el genocidi a Palestina”.
Des de la FAMPA s’ha volgut destacar també la tasca diària d’acompanyament a les associacions de famílies, l’atenció a consultes, l’organització de formació específica per a juntes directives i la defensa constant del model d’escola pública com a eina de cohesió social.