La vint-i-unena edició del Festival Internacional de Música d’Orpesa (ORFIM) es prepara per a oferir una experiència inoblidable amb una programació que reunix artistes de renom mundial i talents emergents. De l’1 al 4 d’agost, el municipi es convertirà en l’epicentre de la música clàssica, flamenc i altres propostes musicals que prometen captivar als assistents.
La programació de la XXI edició del ORFIM destaca per la diversitat, tal com ha assenyalat l’alcaldessa del municipi, Araceli de Moya, durant la presentació que ha tingut lloc este matí i en la qual també han intervingut el regidor de Cultura, Antonio García Bonnin, i el director artístic de festival, Pedro Quiralte. Enguany, el festival reunirà un ampli elenc de músics i grups de diferents gèneres musicals, assegurant que cada nit del festival siga única i memorable. El festival s’inaugurarà el dijous 1 d’agost amb l’Homenatge a la Zarzuela, per part de la soprano Mariola *Cantarero, el tenor José Luis Sola i el Cor Amathea. El segon dia, el Festival continuarà amb l’actuació Puccini Forever a càrrec de la soprano Maite Aberola i el pianista José Ramón Martín; El tercer dia serà el torn de la Guitarra Flamenca amb Pedro Navarro Quintet; i l’última jornada serà l’espectacle Màster Chamber Players, qui clausure el XXI *ORFIM, amb música de Vivaldi i Tchaikovsky, de la mà de Ricardo Casero, per a gaudir de Serenates d’una nit d’Estiu.
L’Alcaldessa, Araceli De Moya, ha declarat: “un any més el ORFIM es convertix en un dels esdeveniments més estel·lars de l’estiu. Un esdeveniment que es consolida any rere any, que ja supera les dos dècades, i, que continua tenint la mateixa acceptació i mateix èxit que va tindre en la seua primera edició. El Festival per si mateix té força, és potent i ha resistit el pas del temps, demostrant tindre la suficient consistència per a brillar per si mateix. Enguany ha crescut, ja que a més dels quatre dies centrals de *ORFIM, s’han celebrat microconcerts durant l’hivern i també un *pre-*ORFIM que es completarà amb dos dies de Jazz, que faran que el format de quatre dies s’adapte a un nou estil que segur encantarà als amants de la música clàssica”. I afig: “Sens dubte, Oropesa aposta per la Cultura sense reserves i per la música, així com totes les discilplinas artístiques. Es tracta d’una posada espectacular que es torna a fer a les faldes del castell i a la nit, quan la música aconseguix i transmet la seua major sensibilitat. Per tots estos motius i molts més que cal descobrir per un mateix, convide a totes les persones que tinguen oportunitat d’acostar-se al fet que vinguen al ORFIM 2024 per a escoltar música de gran qualitat artística”.
Per part seua, el regidor de Cultura, Juano García, ha assenyalat: “Un dels esdeveniments que com a regidor de cultura més il·lusió em feia era l’arribada del nostre festival de música internacional. Durant l’any de legislatura que portem, hem creat microcicles temàtics de concerts que va situar al municipi dins del mapa cultural de les programacions d’abonament de la nostra comunitat. Ara és el torn del nostre festival d’estiu, el qual sota la Direcció Artistica de Pedro Quiralte canvia el seu format calendari per a multiplicar-se per tres i donar el protagonisme necessari tant a la música actual , com al flamenc, lírica, simfònic, jazz .. i la creació d’un cicle inaugural de joves talents. No puc més que convidar-vos a visitar el nostre municipi i a omplir el mateix d’aplaudiments a esta injecció de cultura d’alta gamma. Alcem Teló!!”
El XXI Festival Internacional de Música d’Orpesa despuntarà per la seua diversitat i qualitat artística
