Arriba l’III VilaBOT, el concurs de robòtica educativa de Flors i l’Ajuntament de Vila-real, amb més de 200 participants

Arriba l’III VilaBOT, el concurs de robòtica educativa de Flors i l’Ajuntament de Vila-real, amb més de 200 participants

VilaBOT, el concurs de robòtica escolar impulsada per Fundació *Flors i l’Ajuntament de Vila-real, arriba a la seua tercera edició. La
regidora d’Educació, Anna Vicens, el director pedagògic de Flors, Vicent Llop, i el professor i coordinador de *VilaBOT, Antonio García, han presentat este matí la competició, que té com a objectiu impulsar l’ús de la robòtica en els centres educatius de la província i de tota la Comunitat Valenciana. La cita de 2024 està prevista per al dijous 18 d’abril, i arriba després de l’organització d’activitats formatives
en els 12 centres participants perquè els 70 equips en competició puguen presentar-se i participar amb els coneixements necessaris.
En esta tercera edició hi ha inscrits 12 col·legis i s’esperen més de 200 participants. És la primera vegada que assistixen col·legis de fora de la Comunitat Valenciana : ve un centre d’Arganda del Rey a Madrid i un altre centre de Cartagena, a més de centres d’altres localitats de València o Castelló. El concurs comptarà amb dos categories, una per a kits robots comprats de la marca Llec o altres marques. I una altra categoria nova per a robots fets per un mateix basats en una targeta Arduino o similar. La categoria Llec al seu torn es dividix en primària (menors de 12 anys ) i en secundària (12 o més anys). Totes les proves del concurs busquen sensibilitzar a l’alumnat amb els ODS, els Objectius de Desenvolupament Sostenible:
 En la prova de “Mobilitat urbana” el robot representa un mitjà de transport públic i autònom que transporta xiquets d’un barri perifèric a un col·legi per a assegurar una educació de qualitat i a malalts d’este mateix barri a un hospital per a assegurar la salut i el benestar d’esta comunitat. D’esta manera assegurem un creixement sostenible de la ciutat.
 En la prova “Subministrament” el robot subministra menjar i aigua a una població en zona de conflicte. Mitjançant la prova treballem amb els alumnes que no en tots els llocs del món existix la pau i l’accessibilitat al necessari com tenim ací.
 En la prova “Residus en la mar” un robot ha de portar plàstics i altres residus que estan en la desembocadura d’un riu a la riba per a ser tractats abans que els residus isquen a mar oberta i es perda el control sobre ells.
 En la prova “Reciclatge” s’incentiva el que els alumnes es consciencien amb el reciclatge com a manera de reduir els residus, reduir l’ús de matèries primeres i reduir les emissions de CO₂.
 En la prova “Generació d’electricitat” un robot ha de tancar centrals tèrmiques per a treballar amb els alumnes que les formes netes de generar electricitat que no emeten gasos contaminants és una manera de disminuir el
problema del canvi climàtic. “Este concurs no sols situa a la nostra ciutat en el mapa de les noves estratègies educatives impulsades per la UE, sinó que, a més, prepara a les futures generacions en habilitats tecnològiques indispensables, ja que la robòtica fomenta la creativitat, el pensament crític i la resolució de problemes, capacitant als nostres estudiants per a afrontar els desafiaments del futur i contribuir a l’avanç de la societat en un món cada vegada més automatitzat”, valora Vicens, qui ha volgut felicitar i agrair el treball de Fundació Flors “en dos dels pilars més importants de l’equip de govern i marques de la ciutat: Vila-real, Ciutat Educadora i Vila-real, Ciutat de la Ciència i la Innovació”. Llop, per part seua, ha destacat la gran acceptació de la tercera edició de VilaBOT, que “va creixent i estenent-se, amb participació, per primera vegada , de col·legis de fora del territori”.