Vila-real avança en inclusió amb els cursos de Llengua de Signes Espanyola d’APESOVIL

Vila-real avança en inclusió amb els cursos de Llengua de Signes Espanyola d’APESOVIL

L’Ajuntament de Vila-real destaca el treball de l’associació APESOVIL en la formació en Llengua de Signes Espanyola (LSE), una iniciativa que reforça el compromís de la ciutat amb la inclusió i l’accessibilitat comunicativa. Els cursos, impartits per la professora Noemí del Río, compten amb una duració de 60 hores i es desenvolupen en horari de matí i de vesprada. El curs actual continua en marxa i conclourà el pròxim dia 18.
A més d’aprendre vocabulari i signes bàsics, les persones participants reben formació sobre la cultura sorda i sobre com establir una comunicació respectuosa i efectiva amb persones sordes o amb discapacitat auditiva. Des d’APESOVIL subratllen que, tot i que moltes barreres físiques són visibles i ja s’han anat superant, les barreres comunicatives continuen sent un dels principals obstacles per a la plena inclusió.
En aquesta línia, l’entitat recorda que la LSE és una eina fonamental per a garantir la participació i l’autonomia de la comunitat sorda, un missatge que coincideix amb la campanya estatal “Lengua de signos española, más que VITAL”, impulsada recentment pel Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030.
Amb la implicació d’APESOVIL i el suport municipal, Vila-real referma el seu objectiu d’avançar cap a una ciutat més accessible, inclusiva i sensible a les necessitats comunicatives de totes les persones.
El regidor de Sanitat i de Serveis Socials, Toni Marín, ha visitat recentment una de les sessions del curs i ha destacat la importància de donar suport a aquest tipus d’iniciatives que volen aconseguir una ciutat més inclusiva i oberta. El consistori manté un conveni anual de col·laboració amb APESOVIL de 18.000 euros per al desenvolupament de programes socials d’informació, assessorament i acompanyament de les persones amb discapacitat auditiva per a aconseguir la millora de la qualitat de vida i la plena inclusió.