L’Autoritat Portuària de Castelló ha culminat la recepció de la primera fase de la xarxa ferroviària interna, situada en la dàrsena sud del port de Castelló. Una fita que enfortix les capacitats logístiques i amplia les oportunitats de creixement per al port.
La importància d’esta infraestructura radica en el fet que estarà connectada amb els accessos ferroviaris al recinte portuari, que conclouran al juny de 2026, i per tant, *PortCastelló estarà unit al corredor mediterrani des de la seua dàrsena sud.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha indicat que “amb això multipliquem l’atractiu d’esta zona, perquè la millora en les connexions ferroviàries és clau per a atraure a empreses que busquen maximitzar l’eficiència en les seues operacions logístiques i reduir la seua dependència del transport per carretera”, i per tant “ens posicionarà com un port referent en intermodalitat al Mediterrani”.
L’Autoritat Portuària ha invertit 6 milions d’euros en esta obra interna, i ha sigut executada per la Unió Temporal d’Empreses UTE Xarxa Ferroviària Dàrsena Sud, integrada per les mercantils *SATO-*OHLA-*Gimecons. Esta estació admet la recepció i expedició de trens de 400 metres per dos vies d’ample mixt.
Rubén Ibáñez ha afirmat que l’estació ferroviària interna, l’estació intermodal i els futurs accessos ferroviaris “definixen un nou port, amb el ferrocarril com a protagonista”. Ha afegit que “conjugarem el trànsit marítim i el ferroviari i nostre *hinterland creixerà de manera substancial, perquè passarem d’abastar un 20% de territori a poder aconseguir un 50%”. Ha afegit que estos projectes facilitaran que “siguem el port d’Aragó i ser també una part del port de Madrid”.
Estes infraestructures “són un plus de competitivitat de *PortCastelló cap al lideratge logístic, i l’obra que ara recepcionem ens connecta amb el corredor mediterrani, la qual cosa ens fa ser més eficients per als nostres clients actuals i futurs”
Rubén Ibáñez ha recordat que a la connectivitat ferroviària que tindrà el port de Castelló cal sumar l’ambiciós projecte d’expansió en la dàrsena sud “on aflorarem 420.000 metres quadrats de superfície, tant per a empreses del sector eòlic marí com unes altres, i el fet que esta superfície confine amb l’estació intermodal interna i el futur accés sud ha despertat l’interés de nombroses empreses”.
Cal recordar que es tracta d’un projecte subvencionat per l’Agència CINEA de la Comissió Europea, en el programa *CEF *Transport amb Número d’Acció 2019-ÉS-TA-0036-W amb el títol Improvement of the railway in the port of Castelló