PortCastelló continua la seua tendència a l’alça en trànsit de mercaderies i tanca setembre creixent un 15,4% en el còmput total respecte del mateix mes de l’any anterior, en sumar 1.492.609 tones.
Amb esta xifra, el port de Castelló acumula ja 13.432.240 tones en el que va d’any, la qual cosa representa un 3,3% d’augment respecte de l’any anterior en el mateix període de temps i consolidant la senda de creixement que ha caracteritzat al port en els últims mesos.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha assenyalat que “este avanç és fruit de l’esforç col·lectiu de la comunitat portuària i de les mesures estratègiques impulsades per l’Autoritat Portuària per a millorar la seua competitivitat i diversificar la seua oferta logística”.
Per tipus de trànsit, el port de Castelló creix al setembre en tota mena de trànsits excepte *graneles líquids. En concret, el trànsit que més creix és el de *granel sòlid, un 38,1%, amb 785.697 tones mogudes. El creixement en mercaderia general és d’un 16,7%, amb 96.937 tones.
Especialment rellevant és l’augment en trànsit de contenidors, un 34,3%. Este creixement confirma que el retorn de la naviliera *Mediterranean *Shipping Company “ha suposat un revulsiu per al port de Castelló i està tenint un efecte arrossegue per a altres navilieres, i també es deu al bon comportament de la resta de línies navilieres que operen en el nostre port”.
Respecte del *granel líquid, setembre tanca movent 606.807 tones, la qual cosa suposa un 5,1% menys que el mateix mes de l’any anterior, pel fet que l’any anterior l’últim trimestre de 2023 va coincidir amb la parada tècnica de la refineria de BP i el mes de setembre es va emmagatzemar tenint en compte eixa consideració.
Amb estes dades, el tipus de mercaderia que suposa major participació en PortCastelló és el granel líquid, un 49,2%, seguit del granel sòlid, amb un 44,1%, i finalment la mercaderia general, que representa un 6,6% sobre el total.
Les mercaderies més importants que mou el port de Castelló són, per este orde, petroli cru, feldespat, gasolina, argila, fuel, caolí i coc.
Els principals destins amb els quals es manté relació comercial són Turquia, el Marroc, Angola, el Brasil i Egipte.
Rubén Ibáñez ha assenyalat que “estes xifres ens motiven a continuar treballant en la millora d’infraestructures, en la sostenibilitat i en l’avanç de projectes com l’expansió de la dàrsena sud, que ens convertirà en el port de l’arc mediterrani amb major superfície a la disposició de noves empreses”.
“El port reafirma el seu compromís de continuar sent generador d’ocupació i un motor de creixement per a l’economia de Castelló i del seu entorn”, ha dit el màxim responsable de l’Autoritat Portuària de Castelló.