La localitat oropesina celebrarà del 28 de setembre al 13 d’octubre les seues festes patronals en honor a la Verge de la Paciència. Esta tradicional cita local comptarà amb una infinitat d’activitats culturals i lúdiques per a retre homenatge a la seua història i tradició.
El dissabte 28 de setembre, la localitat inaugurarà la seua festivitat amb la Presentació de les Reines, Dames i Festers de la Cort d’Honor 2024 en el Recinte Multiusos a les 23.00 hores, seguit del tradicional ball amb l’orquestra Bella *Donna i *discomóvil. El cap de setmana continuarà amb la jornada del diumenge, en la qual tindrà lloc la inauguració d’una exposició de quadres taurins i la solemne processó de baixada de la imatge de la Verge de la Paciència a la Parròquia de Sant Jaume.
L’alcaldessa del municipi, Araceli De Moya, ha animat a participar a tota la ciutadania en les diferents activitats organitzades. “Durant més de dos setmanes comptarem amb una àmplia varietat de propostes culturals i activitats lúdiques i de convivència dirigides a tots els veïns i visitants, que ens servixen per a mantindre vives les nostres tradicions més arrelades”, ha assegurat l’edil.
Per part seua, el regidor de Festes, David Juárez, ha assenyalat: “S’aproximen les nostres festes patronals que enguany revisten un caràcter especial en celebrar el 60 aniversari de l’arribada de la imatge de la Verge de la Paciència al nostre municipi. Des de la Regidoria de Festes s’ha preparat una programació especial destinada a tots els públics i convide a veïns i visitants a gaudir d’estos dies tan especials per a Oropesa”.
Després del primer cap de setmana festiu la localitat viurà uns dies replets de cites culturals, esportives i lúdiques com a concursos de bous, concerts, tallers infantils i exhibicions culturals. El programa també inclou el 9 d’octubre, dia de la Comunitat Valenciana, amb la tradicional recreació històrica sobre esdeveniments viscuts pel poble d’Oropesa en el segle XIII i una *mascletá, seguit de bous i activitats tradicionals.
Altres propostes destacades són el XVIII Campionat de Petanca, l’exposició de camions americans el dia 28 de setembre al matí com a avantsala de l’inici de Festes a la nit, el Dia dels nostres Majors el 2 d’octubre, el Dia de la Pau i la Interculturalitat el 3 d’octubre, l’exhibició de vehicles antics el diumenge 6 d’octubre, el Dia de Paelles el 7 d’octubre o la celebració del dia de la Comunitat Autònoma amb l’esmentada recreació històrica i el dia 12 d’octubre, festa nacional, dia de la Hispanitat i Verge del Pilar.
Les festes conclouran el diumenge 13 d’octubre amb la II Exhibició de Transhumància Urbana i una traca de final de festes acompanyada d’un espectacular *piromusical en honor al 60 aniversari de l’arribada de la Verge de la Paciència.
Orpesa es prepara per a celebrar les seues festes patronals en honor a la Verge de la Paciència