L’arxiu s’ubicarà a l’antiga oficina de recaptació provincial
Recentment s’ha donat a conèixer la resolució de municipis que han aconseguit la subvenció destinada a la digitalització i restauració de la documentació històrica i la millora de les instal·lacions dels arxius municipals de la Comunitat Valenciana, regulada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, i per la qual Nules rebrà el 100% del sol·licitat, un total de 2.003,58 euros. Amb aquest muntant econòmic, l’Ajuntament de Nules podrà adquirir mobiliari i dos deshumidificadors destinats al nou arxiu municipal, que s’ubicarà a l’antiga oficina de recaptació de la Diputació Provincial de Castelló, al carrer Verge de la Soledat.
Al respecte cal assenyalar que, fa uns mesos l’Ajuntament de Nules va signar un acord amb la Diputació Provincial de Castelló pel qual s’atorga la cessió d’aquestes oficines per a l’ús municipal. Aquesta cessió està motivada per la falta d’espai davant el gran volum d’arxius, tant històrics com municipals, que posseeix el consistori, per la qual cosa es va decidir emprar aquest immoble.
Amb aquesta subvenció, el consistori podrà reconvertir aquest espai en arxiu sense cap cost per a les arques municipals. El regidor d’Arxius, Guillermo Latorre, recorda que “en els últims sis anys hem aconseguit cinc subvencions exclusivament d’arxius per valor de més de 20.000 euros. El nostre deure no sols és administrar bé, sinó aprofitar aquestes oportunitats que ens permeten millorar el nostre municipi a cost zero”.
Gabinet de Comunicació
NULES RECIBE OTRA SUBVENCIÓN PARA EL NUEVO ARCHIVO MUNICIPAL
El archivo se ubicará en la antigua oficina de recaudación provincial
Recientemente se ha dado a conocer la resolución de municipios que han conseguido la subvención destinada a la digitalización y restauración de la documentación histórica y la mejora de las instalaciones de los archivos municipales de la Comunitat Valenciana, regulada por la Conselleria de Educación, Cultura y Universidades, y por la que Nules recibirá el 100% de lo solicitado, un total de 2.003,58 euros. Con este montante económico, el Ayuntamiento de Nules podrá adquirir mobiliario y dos deshumidificadores destinados al nuevo archivo municipal, que se ubicará en la antigua oficina de recaudación de la Diputación Provincial de Castellón, en la Calle Virgen de la Soledad.
Al respecto cabe señalar que, hace unos meses el Ayuntamiento de Nules firmó un acuerdo con la Diputación Provincial de Castellón por el cual se otorga la cesión de estas oficinas para uso municipal. Esta cesión está motivada por la falta de espacio ante el gran volumen de archivos, tanto históricos como municipales, que posee el consistorio, por lo que se decidió emplear este inmueble a tal fin.
Con esta subvención, el consistorio podrá reconvertir este espacio en archivo sin coste alguno para las arcas municipales. El Concejal de Archivos, Guillermo Latorre, recuerda que “en los últimos seis años hemos conseguido cinco subvenciones exclusivamente de archivos por valor de más de 20.000 euros. Nuestro deber no solo es administrar bien, sino aprovechar estas oportunidades que nos permiten mejorar nuestro municipio a coste cero”.