Les Reines Falleres de Burriana 2026 protagonitzen una intensa jornada de visita als monuments fallers

Les Reines Falleres de Burriana 2026 protagonitzen una intensa jornada de visita als monuments fallers

Les Falles de Burriana han viscut hui una jornada intensa i plena de talent amb la visita oficial de les Reines Falleres de Burriana 2026, Laura Sendra i Ana Olivas, als monuments fallers de la ciutat. Acompanyades per les seues Corts d’Honor i Dames de la Ciutat, l’Alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, la regidora de Falles i presidenta de la Junta Local Fallera, Paloma Boix, així com per les representants de les Fogueres d’Alacant, autoritats municipals i membres de les comissions falleres, les Reines Falleres han recorregut els sectors 1 i 2 per a admirar les creacions de cada comissió, una vegada finalitzada la plantà i amb els premis ja atorgats.
El matí ha culminat amb una espectacular mascletà a la plaça de l’Hereu, un esclat de pólvora i emoció que ha congregat nombrosos veïns i fallers.
La visita oficial ha continuat a la vesprada, centrant-se en els monuments guanyadors de primera i segona categoria, les falles Societat Centre Espanya, Rei Jaume I i Barri la Mota.
La jornada ha sigut un autèntic aparador del talent i la creativitat dels artistes fallers de Burriana, on en esta edició han resultat guanyadores la Falla Plaça Chicharro, amb el premi a la millor falla de Burriana en la categoria especial, i la Falla Societat Club 53, amb el primer premi en la categoria especial infantil, així com una mostra del fervor i la passió amb què la ciutat viu les seues festes falleres.