La Diputació de Castelló recorrerà la província per a sensibilitzar i conscienciar sobre diversitat sexual i de gènere.
L’àrea d’Igualtat de la Diputació impulsa una exposició itinerant en els CEDES de la província amb la fi sensibilitzar sobre la importància de la inclusió i el respecte a la diversitat promovent un missatge d’igualtat i visibilitat per al col·lectiu LGTBI+. “Des de la Diputació de Castelló reforcem el nostre compromís per avançar en matèria de diversitat amb l’objectiu posat a construir una societat més justa i igualitària”, ha expressat la diputada responsable de l’àrea, Marisa Torlà.
La diputada provincial ha explicat que, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional contra la LGTBfobia, que se celebra el 17 de maig, “es durà a terme una exposició itinerant que sensibilitze sobre diferents àmbits imprescindibles del desenvolupament de la vida de les persones, promovent un missatge d’igualtat i visibilitat per a la comunitat LGTBI+ i establint una comparativa entre el nostre context i el context internacional”.
Així, l’exposició se centrarà en visibilitzar estes realitats, a través d’una narrativa visual i educativa que recórrega temes com la discriminació, la inclusió, i les lluites per la igualtat dins dels diferents àmbits, combinant dades sociològiques amb elements gràfics i audiovisuals que propicien la reflexió i l’aprenentatge.
La mostra recorrerà els CEDIXES de la província situats a Vall d’Alba, Llucena, Albocàsser, Morella i Segorbe durant els mesos d’abril a juny. “L’exposició romandrà al voltant de 15 dies en cada espai i estarà oberta al públic durant l’horari d’obertura dels CEDES, permetent la participació d’escoles, col·lectius i associacions locals”, ha afegit Marisa Torlà.
La diputada d’Igualtat ha subratllat la importància de dur a terme accions de sensibilització, educació i promoció de la diversitat sexual i de gènere, així com accions orientades a la prevenció de la discriminació i contra la LGTBI-fòbia, “i des de la institució provincial continuarem desenvolupant polítiques inclusives per a continuar avançant cap a una societat més justa, plural i respectuosa amb la diversitat”, ha conclòs Marisa Torlà.