Demanem espais segurs i lliures de fang per a la infància afectada per la DANA

Demanem espais segurs i lliures de fang  per a la infància afectada per la DANA

Des de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya exigim a la Conselleria d’Educació espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la Dana, perquè puguen recuperar les seues rutines i eixir dels llocs insalubres en els quals estan, tan física com mentalment. “No pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que viuen”, lamenta Rubén Pacheco, president de la Confederació.

A més, les famílies també denuncien la forma en què la Conselleria d’Educació s’ha comunicat amb elles: una circular que no explica en cap moment com funcionarà el trasllat d’alumnes entre centres. Les famílies es pregunten si els infants podran continuar en el mateix nivell educatiu, com es gestionarà la ràtio d’alumnes, si podran estar amb altres companys del seu centre d’origen, i si es disposarà de transport públic com fins ara, o si cada família haurà d’encarregar-se del trasllat. Cal recordar que les carreteres continuen intransitables, que no s’haurien de saturar per permetre el treball dels equips d’emergència i que moltes famílies han perdut els seus vehicles. També es qüestionen si es mantindrà el servei de menjador. “Les famílies han de gestionar-ho tot pel seu compte; han rebut una informació mínima, i ni tan sols s’ha tingut en compte que moltes han perdut tot el que tenien i no tenen accés a internet per fer aquests tràmits”, denuncia Rubén Pacheco.

Des de la Confederació Gonzalo Anaya recordem que ens hem coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per poder elaborar un estudi de necessitats per tal que totes les donacions siguen efectives i responguen a les carències que puguen tindre l’alumnat i els centres educatius. L’objectiu és canalitzar l’ajuda perquè siga quan més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la normalitat més gran possible com més prompte millor.