L’alcalde de Vila-real, José Benlloch Fernández, ha anunciat una sèrie de canvis en l’organigrama del seu gabinet. Unes modificacions que responen a la necessitat de consolidar i avançar en els projectes fonamentals per a la ciutat, especialment en l’Agenda Urbana 2030, l’impuls de la captació de fons europeus i la gestió del benestar emocional de la ciutadania.
Després de quasi un any des de l’eixida de Simón García Petit, que va ser coordinador d’Urbanisme de l’Ajuntament durant quasi cinc anys, l’alcalde ha decidit reorganitzar el seu equip “per a continuar amb l’impuls de la Nova Vila-real del segle XXI”. Les tasques de la vacant deixada per García Petit en l’àrea d’Urbanisme les assumeix Darío Nieto, que fins a la setmana passada exercia com a cap de gabinet de l’alcalde, assumint ambdues funcions.
La transició cap a la Nova Vila-real del segle XXI
El procés de transició que va començar amb l’eixida de Simón García Petit i l’assumpció de responsabilitats per part de Darío Nieto ha sigut clau per a continuar avançant en els grans objectius del govern local. “Durant aquest període, l’Agenda Urbana, un dels projectes més importants del mandat, no ha pogut desenvolupar-se amb la rapidesa que s’havia previst inicialment. L’acord de Govern signat el juliol de 2024, el conegut com a pacte de la Llum de Tol, i l’aprovació de pressupostos municipals a la fi d’agost han permés millorar la situació de dificultats econòmiques heretades de la gestió anterior del Partit Popular, la qual cosa ha generat les condicions òptimes per a impulsar projectes clau de la ciutat”, explica el màxim responsable municipal. Aquests inclouen la modernització administrativa de l’Ajuntament, el procés d’estabilització dels funcionaris municipals i el procés de captació de fons europeus.
Així, Benlloch ha oficialitzat canvis en el seu gabinet per a dinamitzar i donar continuïtat als projectes de la ciutat. Així, l’advocat Darío Nieto Martín que “ha demostrat un gran compromís i esforç durant l’últim any”, deixa el seu lloc de forma pactada i dialogada amb l’alcalde com a cap de gabinet per a assumir la direcció de l’Oficina de Planificació Estratègica de la Nova Vila-real del segle XXI, Horitzó 2030, en la qual coordinarà àrees clau com el Departament d’Urbanisme, l’assessoria jurídica, la captació i gestió de fons europeus, l’Agenda Urbana, la promoció de l’habitatge i el nou Centre Municipal de Promoció Econòmica (CEMPE).
«Darío Nieto ha fet un treball excepcional durant aquest temps, assumint dues responsabilitats crucials per a l’Ajuntament i ens ha permés avançar malgrat les dificultats. Ara, en finalitzar una etapa de reajustament econòmic i pressupostari, podem fer un pas avant en la consolidació de la Nova Vila-real del segle XXI», ha indicat Benlloch.
A partir d’aquesta reorganització, el nou cap de gabinet de l’alcalde és Asterio Ibáñez, enginyer d’organització qui, després de finalitzar un compromís laboral previ, s’ha incorporat a l’equip de treball de l’Ajuntament. Benlloch ha destacat la importància de comptar amb professionals qualificats i compromesos, i ha ressaltat que «no es tractava de cobrir places vacants per cobrir, era important fer-ho amb els perfils i el moment adequat”.
L’aposta pels joves professionals
L’alcalde ha reiterat el seu compromís amb els joves professionals, ja que “sempre he apostat per oferir oportunitats als nous talents de la ciutat. En aquest sentit, l’advocat Darío Nieto continuarà la seua formació, finalitzant actualment un màster en Gestió Tributària, un coneixement que serà crucial per al seu nou rol a l’Oficina de Planificació Estratègica”.
Nieto, graduat en Dret i advocat exercent, està finalitzant un màster universitari en assessoria fiscal; la seua formació professional està complementada amb una sòlida especialització en l’àmbit de l’urbanisme valencià, havent realitzat cursos específics en institucions com el Col·legi d’Advocats de València i el Col·legi Oficial d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana. Així mateix, també presenta formació relacionada amb la gestió de subvencions i smart cities. En el pla professional, exerceix l’advocacia per compte propi, amb especial dedicació en assumptes relacionats amb el dret bancari, hipotecari, registral i immobiliari. Així mateix, ha exercit responsabilitats com a cap de gabinet en l’Alcaldia de Vila-real, on ha coordinat diferents àrees municipals, destacant els departaments jurídic i el de territori, amb especial implicació en expedients de gestió i disciplina urbanística. La seua experiència s’amplia amb la direcció de l’Oficina de Projectes Europeus i Agenda Urbana de Vila-real, després d’haver format part de l’equip redactor del Pla d’Acció Local de l’Agenda Urbana d’aquest municipi.
Amb aquests canvis, l’equip de govern de Vila-real busca continuar avançant amb fermesa cap als objectius de modernització i progrés previstos per als pròxims anys, mirant a la dècada de 2030 amb optimisme i determinació.