La Llar Fallera de Burriana es converteix en un escape room literari dedicat a Maria Beneyto

La Llar Fallera de Burriana es converteix en un escape room literari dedicat a Maria Beneyto

L’Ajuntament de Burriana, a través de la Regidoria de Promoció Lingüística, ha posat en marxa “Beneyto Infinita”, un escape room educatiu i immersiu dedicat a l’escriptora valenciana Maria Beneyto, nomenada Autora de l’Any 2025 per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL). L’activitat se celebra a la Llar Fallera i suposa una innovadora manera d’acostar la literatura a l’alumnat.

El projecte busca transformar la manera en què els més joves es relacionen amb les lletres. Moltes vegades, els llibres es perceben com a quelcom llunyà; en canvi, aquest escape room permet que la narrativa es visca en primera persona, que el públic es convertisca en protagonista d’una missió literària i que cada prova siga una porta per descobrir fragments, contextos i valors de l’autora.

La proposta combina joc, teatre i descobriment per traslladar la vida i obra de Maria Beneyto al segle XXI. Sota aquesta dinàmica, la cafeteria del Club Fèmina es converteix en escenari, els poemes inèdits de l’escriptora en el tresor a recuperar i els equips participants han de resoldre enigmes per rescatar i posar en valor la veu poètica de l’autora.

A més de la vessant lúdica, l’escape room fomenta la lectura en veu alta dels seus poemes i la creació de textos a partir d’exemples directes de l’escriptora, convertint-se en una experiència que uneix acció, emoció i descobriment.

La regidora de Promoció Lingüística, Paloma Boix, ha destacat que “amb aquesta activitat demostrem que la literatura pot viure’s d’una manera divertida, emocionant i pròxima. Volem que el valencià s’associe també a experiències innovadores i que les nostres noves generacions descobrisquen autores imprescindibles com Maria Beneyto en un format que els motive”.