L’Ajuntament de Burriana portarà al ple municipal d’aquest dijous l’adjudicació del contracte per a la represa de les obres del nou IES Jaume I, una de les infraestructures educatives més esperades per la ciutadania. La proposta d’adjudicació ha recaigut en la mercantil Orthem Servicios y Actuaciones Ambientales SAU, que ha obtingut la millor puntuació en el procés de licitació.
El contracte contempla una inversió de 16.198.593,43 euros (13.387.267,30 € més IVA), amb un termini màxim d’execució de 20 mesos i un període de garantia de dos anys, sempre baix les condicions fixades en el plec. La previsió municipal és que les obres puguen reiniciar-se en el mes d’octubre amb la signatura de l’acta de replanteig.
L’adjudicatària forma part d’un grup empresarial amb més de 30 anys gestionant obres i serveis, com és Grup Ozono Global, i compta amb experiència en l’execució de projectes educatius i de gran envergadura, com l’IES Felipe IV de Iecla (Múrcia), l’Escola Infantil La Murada a Oriola (Alacant) o la Facultat de Ciències Agràries i Ambientals de la Universitat de Salamanca, actualment en execució.
El nou institut, cofinançat per la Generalitat Valenciana a través del programa Edificant, comptarà amb una inversió global de 22.175.765,52 euros. El disseny del centre, elaborat per Santatecla Arquitectos, SLP, inclou l’optimització de la llum natural, la instal·lació de plaques fotovoltaiques, il·luminació LED, un sistema de climatització elèctrica i recollida d’aigües pluvials. Amb aquestes característiques, el futur IES Jaume I es convertirà en un referent de sostenibilitat i qualitat educativa a la comarca de la Plana Baixa, donant resposta a les necessitats dels més de 1.200 alumnes que actualment cursen els seus estudis en barracons.
L’alcalde de Burriana, Jorge Monferrer, ha destacat que “aquesta adjudicació suposa un pas històric per a la ciutat. No parlem només d’acabar un edifici, sinó de garantir un espai educatiu modern, sostenible i digne per a més de 1.200 alumnes i famílies que fa anys que esperen aquest moment.” El primer edil ha afegit que “la construcció del nou IES Jaume I ha sigut un compromís d’aquest equip de govern que demà donarà l’últim pas administratiu per a veure per fi la llum”.